Pe moșia baronului PSD Bădălău polițiștii comit falsuri și Parchetul are program de aprozar

vineri, 3 ianuarie 2014

Locomotiva cu abur 40.001D

Locomotive: CFR No. 40.001D

Builder:

WLF (Floridsdorf)

Build date:

1908

Construction No.:

1782

Wheels:

2-8-2cog

Gauge:

1435 mm



Locomotivă cu abur cu patru osii motoare, având două sisteme de distribuţie, unul fiind pentru acţionarea roţilor dinţate necesare mersului pe porţiunile cu cremalieră ale liniei, graţie unui al treilea cilindru care, prin intermediul unei distribuţii aparte, pune în acţiune angrenajul de roţi dinţate care-i permit circulaţia pe linii cu declivaţie până la 7%.

Pe calea ferata cu cremaliera, Caransebes - Hateg au fost utilizate locomotivele cu abur seria 40D (tip 1D1t - n4zz), construite in anul 1908, la uzinele Florisdorf Viena. Initial, cele 7 locomotive de acest tip au fost incadrate in seria MAV T IVc 4291 - 4297, iar dupa 1911 au primit numerele 40.001 - 40.007 (numerotare pe care au pastrat-o si dupa anul 1919, moment cand au intrat in parcul CFR). 

Dupa inchiderea liniei, cele 7 locomotive au ramas in parcul rece al CFR, azi, doar 4 dintre ele mai pot fi gasite in Romania, cea mai trista soarta avand-o locomotiva 40.002D, care a fost casata fara nici cea mai mica aprobare legala, la putin timp dupa ce fusese expusa in Parcul Ciric din Iasi. 

Locomotivele 40.003D si 40.006D au fost vandute, in anul 2002, in Slovacia, iar celelalte 4 locomotive se afla expuse la Depoul Petrosani (40.001D), Muzeul Sibiu (40.004D) si Remiza Subcetate (40.005D si 40.007D).



CFR 40-001 Sarmisegetusa 5.8.1970 

CFR 40-001 Sarmisegetusa 5.8.1970

CFR 40-001 Zaicani 5.8.1970 

CFR 40-001 Portile de Fier 5.8.1970 

CFR 40-001 Portile de Fier 5.8.1970

CFR 40-001 Boutari 5.8.1970 

Links:

http://cfr.stfp.net/?class=08&veh=1&all=Y&tag=D

http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?p=133435&sid=088a3144e5da03418224e6961dde81f9

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4976426,page=1

http://www.albico.cz/zubacka/Eng/rumun2.htm

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=200078&nseq=6#remarks

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu